In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

mapagminy1

wies

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby dostawać regularnie informacje o wydarzeniach w naszej gminie

cz

Drugi miesiąc wakacji w świetlicy wiejskiej „Rudawy” w Janowicach Wielkich upłynął również pod znakiem wycieczek. Dzieci bardzo lubią tę formę wypoczynku i chętnie korzystały z proponowanych atrakcji. Pierwszy sierpniowy wyjazd został zorganizowany do Karpacza.

Tam w parku linowym Tarzan młodsze dzieci przeszły trasę Baby Tarzan, a starsze - usytuowaną na sporej wysokości trasę pn. Spacer Tarzana. Było dużo emocji, a potem wielka radość z udanego przejścia. Po sukcesach w parku linowym przeszliśmy spacerkiem koło zapory na Łomnicy do Muzeum Techniki i Budowli z Klocków, w którym na dwóch piętrach można było podziwiać interaktywne wystawy makiet wykonanych z klocków Lego. Przy każdej z nich była możliwość zabawy. Na kolejnej kondygnacji obejrzeliśmy wystawę konsol i gier video. Atrakcje w Karpaczu w ten upalny dzień dopełniły lody, plac zabaw i chwile ochłody przy ulicznym „prysznicu”.
Tydzień później po raz drugi podczas tych wakacji pojechaliśmy do Pałacowej Bawialni. Pogoda nam sprzyjała, dzięki czemu dzieci spędziły czas na świetnej zabawie do momentu zamknięcia obiektu.
Kolejny wyjazd zorganizowaliśmy do Rancho Grapa, gdzie byliśmy już w czerwcu. Dzieciom tak bardzo się tam podobało, że zdecydowaliśmy się na ponowne odwiedzenie stadka zwierząt, które tam mieszkają. I znów był czas na obserwowanie zwierząt, karmienie ich, pokonywanie przeszkód w parku linowym, ale także zabawy chustą, puszczanie latawca itp.
W pobliskiej Kamiennej Górze są podziemia „Arado”. Wybraliśmy się tam z grupą starszych dzieci, żeby dowiedzieć się nieco o historii tego terenu. Po przejściu podziemnej trasy obejrzeliśmy skansen na Górze Parkowej, a wycieczkę zakończyliśmy nad zalewem.
Następna świetlicowa wyprawa miała dodatkową atrakcję – po raz pierwszy w te wakacje pojechaliśmy pociągiem, a naszym celem był Dinopark w Szklarskiej Porębie. Na miejscu było wiele atrakcji – m.in. park linowy, dmuchańce, ciuchcia, płukanie złota, ścieżki edukacyjne, kino 6D, więc spędziliśmy tam czas do późnego popołudnia.
W ostatnim tygodniu wakacji odbyły się dwie wycieczki do Parku Krajobrazowego w Bukowcu, gdzie razem z dziećmi ze świetlicy w Trzcińsku uczestniczyliśmy w grach terenowych. We wtorek grupa starszych dzieci poprzez specjalna aplikację rozwiązywała zagadki, w środę nieco łatwiejsze zadania i krótszą trasę przeszły młodsze dzieci. Po rozwiązaniu wszystkich zagadek na obie grupy czekała słodka niespodzianka. Było też obiecane ognisko, które uczestnicy wycieczek sami przygotowali i rozpalili.
Poza wycieczkami, w świetlicy można było spędzać czas na grach, zabawach, ćwiczeniach sprawnościowych. W sierpniu odbyły się dwa warsztaty kulinarne – robiliśmy desery lodowe, a na pożegnanie wakacji kolorowe naleśniki.
W ostatnim dniu wakacji swoje szóste urodziny obchodziła w świetlicy w towarzystwie kilkunastu rówieśników Nadia.
Wycieczki były dofinansowane z wynajmu świetlicy na zajęcia komputerowe, natomiast warsztaty kulinarne ze środków Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Relację i wiele zdjęć z lipcowych działań można przeczytać i obejrzeć tutaj