W związku z zamiarem przystąpienia Gminy Janowice Wielkie do Programu „Usuwanie wyrobów zawierających azbest” realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu uprzejmie informujemy o możliwości pozyskania przez osoby fizyczne i wspólnoty mieszkaniowe do 100% dotacji na zadania związane z usuwaniem azbestu, obejmujące koszt demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest.
Niezbędne warunki do spełnienia w celu pozyskania dotacji:
- przedsięwzięcie określone do współfinansowania nie zostało zakończone przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie,
- posiadanie środków finansowych na wykonanie nowego pokrycia dachu lub wykonanie elewacji,
- posiadanie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”, sporządzoną przez osobę posiadającą samodzielną funkcję techniczną w budownictwie,
- przedłożenie „Informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania”.
Przy udzielaniu dotacji na przedmiotowe zadania będzie uwzględniana efektywność kosztowa oraz stopień pilności usunięcia i unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów (Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest; Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 ze zm.).
W związku z ograniczoną kwotą zwracamy się z prośbą do właścicieli, użytkowników wieczystych, zarządców nieruchomości, w których wykorzystywany jest azbest, o przedłożenie do Urzędu Gminy w Janowicach Wielkich, ul. Kolejowa 2, pisemnej deklaracji przystąpienia do Programu oraz przedstawienie ilości odpadu (Mg) zawierającego azbest przewidzianego do unieszkodliwienia wraz z określeniem niezbędnych wydatków na ten cel.
Informacji udziela Pan Dominik Musiał Podinspektor ds. gospodarki mieniem gminy i ochrony środowiska Urzędu Gminy w Janowicach Wielkich– tel. 75-75-15-124/185/285